Gästdesigner!

Jag har precis fått i uppdrag att jobba som gästdesigner åt Format Papper under 6 månader.
Så framöver kommer du få se en hel del kort från mig, som jag hoppas att du blir inspirerad av!


Först ut är ett kort med söta My. Hon är verkligen en favorit!
Istället för att färglägga hennes klänning, stämplade jag henne på ett mönstrat papper och klippte ut klänningen,för att sedan klistra fast det på det halvt färglagda motivet. Distresser är en personlig favorit när jag färglägger.
För att rama in lilla My använde jag mig av brun akrylfärg och gjorde en ganska bred kant.

Papperna kommer från Tres Jolie, my med hjärta och svirlstämpeln i bakgrunden är stämplar från Inkido.
Alla dekorationer finns att köpa i Formats butik.


image30


Julen börjar närma sig med stormsteg och det är dags att börja fundera på julkort.
Här kommer ett litet smakprov.

Stämpelmotiven som kommer från Inkidos egna julkollektion, är embossade och är är svagt färglagda med en guldpenna för att få fram den lite juliga känslan.
Papperna är från Melissa Frances julkollektion och Bazzill. Kortbasen finns i butiken.
Och alla dekorationer förrutom häftklamrarna som jag har satt fast bandet med, är från Format.
I övrigt har jag använt mig av en vit penna för att pricka runt den vågiga kanten.

image31

Tack för titten och ha det så gott! // Linda Haraldsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0